Różni autorzy, na licencjach CC
Różni autorzy, na licencjach CC
filiprem filiprem
59
BLOG

Co potrzeba, by spółdzielczość rozkwitła?

filiprem filiprem Polityka Obserwuj notkę 2

Ostatnio partia RAZEM nawoływała do odbudowy spółdzielczości.

Spółdzielnie, koperatywy są dobre, to mówią prawie wszyscy.

Od lat obserwuję politykę ,więc widziałem i słyszałem  różnych partyjnych mądrali, którzy proponują:

 


- Szczegółowe regulacje prawne.
- Ulgi dla spółdzielni.
- Subwencje
- Gwarancje kredytowe dla spółdzielni
- Dotacje.
- Specjalne Strefy Ekonomiczne.
- Pańtwowe Plany Rozwojowe
- Pisanie nowych ustaw zamiast anulowania starych
- Nowe rodzaje spółek, tak jakby sc, sj, spzoo, spkom, sa to było mało.
- Nowe, krzyżowo zależne od ustaw reguły opodatkowania

A co pozostaje takiemu obserwatorowi jak ja?
Orzeszki, kawa, i patrzenie jak wszystkie te metody po kolei zawodzą.

Bo "równe boisko" to zbyt wysokiego poziomu metafora, by zrozumiał ją typowy polityk, zajęty nieustanną walką o pozycję.

filiprem
O mnie filiprem

Na salon24 zamieszczam moje obserwacje dotyczące polityki, historii, ekonomii i edukacji. Prywatnie jestem ojcem i mężem; mieszkam w Warszawie, pracuję jako administrator baz danych.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka